mardi 17 janvier 2012

Republic P-47 D Hasegawa 1/32 - Rainy Morning (fin Juin 2011)








Republic P-47 D « Thunderbold » of Lt.Col Francis Gabreski, 61st Fighter Squadron, 56th Fighter Group, 8th Air Force, July 20 1944, the very day Gabreski was shot down and made prisoner. Kit Hasegawa ©2007 ST27 1/32, finished by Patrice Poyet June 2011. ©Arts-Maquettes 2011.

La maquette au 1/32 :


J’ai choisi de représenter l’avions du Lt.Col Francis Gabreski, du « 61st Fighter Squadron , 56th Fighter Group, 8th Air Force », le 29 Juillet 1944, le jour même où Gabreski fut descendu et fait prisonnier. Je vous propose de retracer en quelques images la construction du “Big Jug” le P-47 D d’Hasegawa ST27 ©2007. La boite est engageante et les formes sont correctes ainsi que les assemblages qui ne posent aucun problème particulier, toutes choses pour lesquelles il faut féliciter Hasegawa. La grosse déception provient de la représentation du moteur Pratt & Whitney R-2800-59 qui n’offre que la face avant des cylindres et dont la partie arrière du bloc est absente. La maquette est également rivetée à minima et il conviendra de tracer minutieusement à partir de plans puis de graver avec « Rosie the Riveter » les lignes de rivets qui font défaut.

En exposition :

L’avion :


Le Republic P-47 « Thunderbolt » fut l'un des chasseurs américains les plus importants de la Seconde Guerre mondiale, et l'un des avions les plus produits de tous les temps avec 15 683 exemplaires construits. Sa grande taille et sa solide construction lui ont valu son surnom de Jug, abréviation de « Juggernaut » (le Fléau). Il excellait dans les missions d'appui-feu des troupes au sol, qui devint rapidement son rôle principal. En effet, ses performances seulement convenables comme chasseur ne lui permettaient pas de rivaliser avec l'autre chasseur américain P-51 Mustang.


The 1/32 scale model:


The scale model represents Lt.Col Francis Gabreski’s personal aircraft, 61st Fighter Squadron, 56th Fighter Group, 8thAir Force, on July the 20th 1944, the very day Gabreski was shot down and made prisoner! I describe the construction of the Hasegawa P-47 D ST27 ©2007. The box looks nice, the general shapes are correct and assembling is straightforward all good reasons to congratulate Hasegawa for the product. The only drawback stems from the representation of the engine for which only the front part of both rows of the cylinders is offered. This prevents any desire from the modeller to open various panels that would permit to display the engine from a different perspective than seen from the front. Riveting is also somewhat limited and with the help of blueprints one will have to draw then to punch with « Rosie the Riveter » the small holes marking the rivet lines.
Exposed :

The aircraft:


Republic Aviation's P-47 Thunderbolt, also known as the "Jug" (because either it was shaped like a squatted milk jug, or it was short for "juggernaut"), was the largest, heaviest, and most expensive fighter aircraft in history to be powered by a single piston engine.[2] It was heavily armed with eight .50-caliber machine guns, four per wing. When fully loaded, the P-47 weighed up to eight tons, and in the fighter-bomber ground attack roles could carry five inch rockets or a significant bomb load over half the weight the B-17 bomber could carry on long-range missions.


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